Subject: RE 1.10.2024 jõustuvatest Tervisekassa ravimite loetelu ja ravimite piirhindade muudatustest
From: "Marko Aavik | Klauberg BALTICS" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Franziska Babilon | Klauberg BALTICS" <[email-masked]>, "Kenneth Tomingas | Klauberg BALTICS" <[email-masked]>, "Theis Klauberg | Klauberg BALTICS" <[email-masked]>
Date: Wed, 11 Sep 2024 18:13:05 +0300

Tere!

Edastan ravimi Tecfidera müügiloa hoidja Biogen Netherlands B.V. seisukoha 
kavandatavate muudatuste osas.

Kavandatav muudatus on vastuolus nii Eesti kui ka EL õigusega ning rikub 
Biogen Netherlands B.V. ravimile Tecfidera rakendatud müügikaitseaega. 
Kavandatav ravimi DIMETHYL FUMARATE STADA lisamine soodusmääraga müüdavate 
ravimite loetelusse ei ole ravimi Tecfidera müügikaitseajal lubatud.

Manuses on digiallkirjastatud põhjendatud seisukoht.

Parimate soovidega  / Best regards

Marko Aavik
Vandeadvokaat

Of Counsel
-
Klauberg Advokaadibüroo OÜ
Klauberg BALTICS attorneys-at-law
Riga | Tallinn | Vilnius
www.klauberg.legal <http://www.klauberg.legal/>

From: Liina Siirus < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Friday, September 6, 2024 6:28 PM
Subject:  1.10.2024 jõustuvatest Tervisekassa ravimite loetelu ja ravimite 
piirhindade muudatustest

Hea koostööpartner, Alates 05. 09. 2024 on eelnõude infosüsteemis 
tutvumiseks kättesaadavad Tervisekassa ravimite loetelu ja ravimite piirhind

Hea koostööpartner,

Alates 05.09.2024 on eelnõude infosüsteemis tutvumiseks kättesaadavad 
Tervisekassa ravimite loetelu ja ravimite piirhindade määruste muudatused.

Eelnõud on leitavad siin:

 <https://urldefense.com/v3/__https:/eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/53c64288-2109-4a71-b10d-57568b2ea657*meCABgBf__;Iw!!LqrO4s96!jurWbfR14dkeN_sH4gEBsmA0CWhMnCO0cRkORvgYkTTM8JfQKKr98Fv0Goycv3aaIqf-QdTmmBJCusnerYbOG-yHlSBu_FE$> 
Ravikindlustuse seaduse ja ravimiseaduse alusel kehtestatud ravimitega 
seotud määruste muutmine – EIS (valitsus.ee)

Aega muudatusettepanekute tegemiseks on kuni 11.septembrini 2024. a (k.a). 
Alljärgnevalt on toodud kokkuvõte kavandatavatest muudatustest. Tuletame 
meelde, et tegemist on eelnõudega, milles enne jõustumist võib esineda 
muudatusi.

Tervisekassa ravimite loetellu soodustusega 75% lisatakse:

*	toimeainet lisdeksamfetamiindimesülaat sisaldava ravimpreparaadid ADIXEMIN 
kõvakapsel 20mg N30, ADIXEMIN kõvakapsel 30mg N30, ADIXEMIN kõvakapsel 40mg 
N30, ADIXEMIN kõvakapsel 50mg N30, ADIXEMIN kõvakapsel 70mg N30. Ravimite 
väljakirjutamise õigus on psühhiaatril diagnooside F90.0 ja F90.1 korral 
patsientidele, kes vastavad Tervisekassa ravimite loetelus kehtivatele 
metüülfenidaadi ja atomoksetiini hüvitamistingimustele, kuid kellel on 
adekvaatne ravi metüülfenidaadi ja atomoksetiiniga osutunud ebaefektiivseks 
või põhjustanud ravi katkestama sundivaid kõrvaltoimeid. Lisaks laieneb 
soodustus patsientidele, kelle ravi lisdeksamfetamiindimesülaadiga on 
Tervisekassa rahastusel alustatud enne 01.10.2024
*	toimeainet atogepant sisaldavad ravimpreparaadid AQUIPTA tablett 10mg N28 
ja AQUIPTA tablett 60mg N28. Ravimi esmane väljakirjutamise õigus on 
neuroloogidel diagnoosi G43 korral kroonilise migreeni profülaktiliseks 
raviks täiskasvanutel, kellel esinevad peavalud ≥15 päeval kuus, millest 
vähemalt 8 päeval on tegemist migreeni kriteeriume täitvate hoogudega ja 
kellel on vähemalt 3 eelnevat profülaktilist ravi ebaõnnestunud. Ravivastust 
hinnatakse 6 ravikuu möödumisel ning soodustusega väljakirjutamise õigus 
jätkub patsientidele, kellel raviarsti hinnangul on dokumenteeritult >=50% 
vähenemine migreenipäevade arvus kuus. Edaspidi tuleb ravi jätkamise 
vajadust hinnata regulaarselt, ravi jätkamise eelduseks on püsiv ravivastus. 
Ravi lõpetatakse, kui peavaluga päevade arv on alla 4 päeva kuus vähemalt 3 
järjestikuse kuu vältel.

Tervisekassa ravimite loetellu soodustusega 100% lisatakse:

*	toimeainet leuproreliinatsetaat sisaldava ravimpreparaadid ELIGARD 
süstelahuse pulber ja lahusti 22,5mg N1 ja ELIGARD süstelahuse pulber ja 
lahusti 45mg N1. Ravimite väljakirjutamise õigus on uroloogil ja onkoloogil 
diagnoosi C61 korral lokaalse või lokaalselt levinud kõrge riskiga 
(kliiniline staadium >=T2c või Gleasoni skoor 8-10 või PSA >=20 ng/ml või 
regionaalsete lümfisõlmede haaratus või positiivne resektsioonipiir) 
multimodaalse ravi osana kuni 2 aasta vältel ning metastaseerunud 
eesnäärmevähiga patsientidele.

toimeainet budesoniid sisaldav ravimpreparaat KINPEYGO toimeainet 
modifitseeritult vabastav kõvakapsel 4mg N120. Ravimi väljakirjutamise õigus 
on nefroloogil diagnoosi N02.8 korral patsientidele, kellel on biopsiaga 
tõestatud IgA nefropaatia, UPCR väärtus ≥1,5 g/g ja eGFR ≥ 35 ml/min/1,73 m2 
ning maksimaalses talutavas doosis AKEI või ARB ei ole andnud efektiivsust 
kolm kuud kestva ravi korral.

*	toimeainet alfa-2b-ropeginterferooni sisaldav ravimpreparaat BESREMI 
süstelahus pen-süstlis 250mcg 0,5ml N1. Ravimi väljakirjutamise õigus on 
hematoloogil diagnoosi D45 korral monoteraapiana teise rea raviks 
hüdroksüuurea ebapiisavuse või talumatuse korral ja esimese rea ravina 
noorematele patsientidele, kellel puhul hematoloogide konsiilium otsustab, 
et pikaajaline hüdroksüuurea ravi ei ole kõrvaltoimete profiili tõttu sobiv.
*	toimeainet fedratiniib sisaldav ravimpreparaat INREBIC kõvakapsel 100mg 
N120. Ravimi väljakirjutamise õigus on hematoloogil diagnoosi D47.1 korral 
konsiiliumi (vähemalt kolme hematoloogi) otsuse alusel müelofibroosi raviks 
keskmise-2 või kõrge riskiga (IPSS>=2) patsientidele, kellel eelnev ravi 
ruksolitiniibiga on osutunud ebaefektiivseks või talumatuks
*	toimeainet avapritiniib sisaldavad ravimpreparaadid AYVAKYT õhukese 
polümeerikattega tablett 25mg N30, AYVAKYT õhukese polümeerikattega tablett 
50mg N30, AYVAKYT õhukese polümeerikattega tablett 100mg N30 ja AYVAKYT 
õhukese polümeerikattega tablett 200mg N30. Ravimi väljakirjutamise õigus on 
hematoloogil ja onkoloogil diagnooside C94.3 ja C96.2 korral monoteraapiana 
täiskasvanud patsientide raviks, kellel on agressiivne süsteemne 
mastotsütoos, süsteemne mastotsütoos koos kaasneva hematoloogilise kasvajaga 
või nuumrakkleukeemia, pärast vähemalt ühte süsteemset ravi. Ravi jätkatakse 
kuni haiguse progresseerumiseni või vastuvõetamatu toksilisuse tekkimiseni.
*	toimeainet nirapariib sisaldav ravimpreparaat ZEJULA õhukese 
polümeerikattega tablett 100mg N56. Ravimi väljakirjutamise õigus on 
onkoloogil diagnooside C48, C56 ja C57.0 korral monoteraapiana 
kaugelearenenud epiteliaalse (FIGO III ja IV staadium) madalalt 
diferentseerunud munasarjavähi, munajuhavähi või primaarse peritoneaalvähi 
säilitusraviks HRD positiivse staatusega patsientidel, kellel on tekkinud 
(täielik või osaline) ravivastus esmavaliku plaatinapõhise keemiaravi 
läbimise järgselt.
*

Tervisekassa ravimite loetelus 100%-lise soodusmääraga muudetakse:

*	toimeainet ofatumumab sisaldava ravimpreparaadi KESIMPTA süstesuspensioon 
pen-süstlis 20mg 0,4ml N1 väljakirjutamise tingimusi järgnevalt: ravimi 
esmase väljakirjutamise õigus on neuroloogil diagnoosi G35 korral 
konsiiliumi (3 neuroloogi ühise) otsuse alusel (ägenemiste ja 
remissioonidega kulgeva) hulgiskleroosi raviks.

Tervisekassa ravimite loetelus 75% soodusmääraga täiendatakse:

*	toimeaineid relugoliks + östradiool + noretisteroon sisaldava 
ravimpreparaadi RYEQO õhukese polümeerikattega tabletid 40mg + 1mg + 0,5mg 
N28 väljakirjutamis tingimusi. Ravimi väljakirjutamise õigus on günekoloogil 
diagnoosi N80 korral endometrioosi sümptomaatiliseks raviks naistele, keda 
on eelnevalt ravitud endometrioosi ravimitega või kirurgiliselt.
*	toimeainet fenoksümetüülpenitsilliini sisaldava ravimpreparaatide OSPEN 
õhukese polümeerikattega tablett 1000000RÜ N12 ja OSPEN suukaudne 
suspensioon 40000RÜ 5ml 60ml N1 väljakirjutamistingimusi järgnevalt: ravimi 
väljakirjutamise õigus alla 17-aastastele lastele ägeda suulae- e 
kurgumandlipõletiku e tonsilliidi (J03) näidustusel.
*	toimeaineid sisaldava ravimpreparaadi dabigatraan või rivaroksabaan 
sisaldavate ravimpreparaatide PRADAXA kõvakapsel 75 mg N30, PRADAXA 
kõvakapsel 110 mg N10, PRADAXA kõvakapsel 110 mg N30, PRADAXA kõvakapsel 110 
mg N60, PRADAXA kõvakapsel 150 mg N60, TELEXER kõvakapsel 110 mg N60, 
TELEXER kõvakapsel 150 mg N60, DANENGO kõvakapsel 110 mg N60, DANENGO 
kõvakapsel 150 mg N60, DABIGATRAN ETEXILATE ACCORD kõvakapsel 75 mg N30, 
DABIGATRAN ETEXILATE ACCORD kõvakapsel 110 mg N30, DABIGATRAN ETEXILATE 
ACCORD kõvakapsel 110 mg N60, DABIGATRAN ETEXILATE ACCORD kõvakapsel 150mg 
N60, XARELTO õhukese polümeerikattega tablett 10 mg N10, XARELTO õhukese 
polümeerikattega tablett 10 mg N30,  XARELTO õhukese polümeerikattega 
tablett 15 mg N28, XARELTO õhukese polümeerikattega tablett 15 mg N42, 
XARELTO õhukese polümeerikattega tablett  20 mg N28, KARDATUXAN õhukese 
polümeerikattega tablett 10 mg N28, KARDATUXAN õhukese polümeerikattega 
tablett 15 mg N28, KARDATUXAN õhukese polümeerikattega tablett 20 mg N28, 
RIVAROXABAN STADA õhukese polümeerikattega tablett 10 mg N30, RIVAROXABAN 
STADA õhukese polümeerikattega tablett 15 mg N28, RIVAROXABAN STADA õhukese 
polümeerikattega tablett 15 mg/20 mg N42, RIVAROXABAN STADA õhukese 
polümeerikattega tablett 20 mg N28, RIVAROXABAN TEVA õhukese 
polümeerikattega tablett 10 mg N30, RIVAROXABAN TEVA õhukese 
polümeerikattega tablett 15 mg N28, RIVAROXABAN TEVA õhukese 
polümeerikattega tablett 20 mg N28, RUNAPLAX õhukese polümeerikattega 
tablett 10 mg N30, RUNAPLAX õhukese polümeerikattega tablett 15 mg N28 ja 
RUNAPLAX õhukese polümeerikattega tablett 20 mg N28 väljakirjutamise 
tingimusi venoosse tromboosi ravis ja korduva tromboosi ennetamises. 
Ravimite soodustuse protsendile 75 lisatakse tingimus, et ravimi 
väljakirjutamise õigus on  venoosse tromboosi raviks ja korduva tromboosi 
ennetamiseks (I26, I80-I82, I67.6).

Tervisekassa ravimite loetelus 100% soodusmääraga täiendatakse:

*	toimeainet fluvoksamiini sisaldava ravimpreparaati FEVARIN õhukese 
polümeerikattega tablett 100 mg N30 väljakirjutamis tingimusi järgnevalt: 
Ravimi esmase väljakirjutamise õigus on psühhiaatril raske depressiooni 
(F32.2-3, F33.2-3) näidustusel.

Tervisekassa ravimite loetelu soodustuse protsendiga 50 täiendatakse 
järgmisi toimeaineid sisaldavate ravimpreparaatidega:

1.	alfusosiin (eesnäärme healoomulise suurenemise ravim);
2.	estsitalopraam (depressiooniravim);
3.	memantiin (Alzheimeri tõve ravim);
4.	nitrofurantoiin (kuseteede infektsioonide ravim);
5.	tamsulosiin (eesnäärme healoomulise suurenemise ravim).

Tervisekassa ravimite loetelu soodustuse protsendiga 75 täiendatakse 
järgnevaid toimeaineid sisaldavate ravimpreparaatidega:

1.	atorvastatiin+esetimiib (vere lipiidisisaldust vähendav ravim);
2.	dabigatraan (tromboosiravim);
3.	dienogest (endometrioosi ravim);
4.	fluvastatiin (vere lipiidisisaldust vähendav ravim);
5.	formoterool + beklometasoon (astma ja kroonilise obstruktiivse 
kopsuhaiguse ravim);
6.	gliklasiid (suhkurtõve ravim);
7.	mesalasiin (soolepõletiku ravim);
8.	ramipriil (kõrgvererõhutõve ja südamepuudulikkuse ravim);
9.	rivaroksabaan (tromboosiravim);
10.	perindopriil+indapamiid+amlodipiin (kõrgvererõhutõve ravim);

Tervisekassa ravimite loetelu soodustuse protsendiga 100 täiendatakse 
järgnevaid toimeaineid sisaldavate ravimpreparaatidega:

1.	abirateroon (eesnäärmevähi ravim);
2.	adalimumab (autoimmuunhaiguste ravim);
3.	entekaviir (B-hepatiidi ravim);
4.	etoposiid (verevähi ravim);
5.	karbidopa+ levodopa (Parkinsoni tõve ravim);
6.	naatriumenoksapariin (tromboosiravim);
7.	pasopaniib (neeruvähi ravim).
8.	teriflunomiid (hulgiskleroosi ravim);
9.	 ustekinumab (psoriaasi ja psoriaatilise artropaatia ravim)

Eelnimetatud samaväärsete toimeainetega ravimeid on ka varem vastavalt 
50%-lise, 75%-lise ja 100%-lise soodusmääraga hüvitatud. Lisanduvad uued 
ravimpreparaadid on odavamad või samaväärse hinnatasemega kui seni 
turustatud ravimid ega põhjusta lisakulu Tervisekassa ravimihüvitiste 
eelarvele. Uute soodusravimite loetellu kantud ning piirhinnast odavamate 
või piirhinnaga võrdsete ravimpreparaatide kohta on sõlmitud hinnalepped 
eesmärgiga kindlustada nende ravimite hinna püsimine ja ravimite järjepidev 
turustamine.

Tervisekassa ravimite loetelust arvatakse välja turustamise, müügiloa ja/või 
turustamise lõppemise tõttu, müügiloa hoidja teavitusel järgmised pakendid:

1880344 ACTIVELLE õhukese polümeerikattega tablett 0,5mg+1mg N28
1861781 BETASERC tablett 24mg N60
1861882 CERAZETTE õhukese polümeerikattega tablett 0,075mg N84
1667370 CINACALCET TEVA õhukese polümeerikattega tablett 30mg N28
1123760 CYCLOGYL silmatilgad, lahus 10mg 1ml 1N
1822968 DIPHERELINE 11,25 MG toimeainet prolongeeritult vabastava 
süstesuspensiooni                         pulber ja lahusti 11,25mg N1
1769632 DUTASTERIDE/TAMSULOSIN VIATRIS kõvakapsel 0,4mg+0,5mg N30
1680410 FEIBA infusioonilahuse pulber ja lahusti 25ühik 1ml 20ml N1
3022085 ENAP tablett 10mg N60
1361393 EXTAVIA süstelahuse pulber ja lahusti 250mcg 1ml 1,2ml N15
1550326 KOMBOGLYZE õhukese polümeerikattega tablett 1000mg +2,5mg N60
1550270 KOMBOGLYZE õhukese polümeerikattega tablett 850mg+ 2,5mg N60
1836738 LETROZOLE ACCORD õhukese polümeerikattega tablett 2,5mg N30
1891032 MADOPAR tablett 200mg+50mg N100
1684155 METADON DAK tablett 20mg N100
1892752 MIGARD tablett 2,5mg N2
1892785 MIGARD tablett 2,5mg N6
1456196 ONGLYZA õhukese polümeerikattega tablett 5mg N30
1339332 PRAMIPEXOLE ORION pramipeksool 0,088mg N30
1339354 PRAMIPEXOLE ORION pramipeksool 0,18mg N30
1339400 PRAMIPEXOLE ORION pramipeksool 0,7mg N30
1164035 PROKANAZOL kõvakapsel 100mg N4
1538580 STALEVO 175mg+ 43,75mg+ 200mg N100
1462395 STELARA süstelahus süstlis 45mg 0,5ml N1
1462407 STELARA süstelahus süstlis 90mg 1ml N1
1850060 SKINOREN kreem 200mg 1g/30g N1
1854952 SIRDALUD tablett 2mg N30
1894305 SIRDALUD tablett 4mg N30
1897342 SORBISTERIT suukaudse/rektaalsuspensiooni pulber 949mg/g 500g N1
3029419 TORZELIP tablett 10mg+10mg N30
1005512 VENTOLIN inhalatsiooniaerosool, suspensioon 100mcg/d 200d
1722305 VERRIA vorikonasool 200mg N28
1793561 XERDOXO 15mg N28 õhukese polümeerikattega tablett
1793673 XERDOXO 20mg N28 õhukese polümeerikattega tablett
1793448 XERDOXO õhukese polümeerikattega tablett 10mg N30
1223064 XYZAL suukaudne lahus 0,5mg 1ml 200ml N1

Moodustatakse esmakordselt piirhinnagrupp ja arvutatakse piirhinnad järgmist 
toimeainet sisaldavate ravimite gruppides:
- dienogest; ravimpreparaat, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
VISANNETTE tablett 2mg N28 (teisese müügiloahoidja ravim);
- dimetüülfumaraat; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud 
hinnakokkulepe, on DIMETHYL FUMARATE STADA gastroresistentne kõvakapsel 120 
mg N14 ja DIMETHYL FUMARATE STADA gastroresistentne kõvakapsel 240 mg N156;
- entekaviir;  ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
ENTECAVIR ACCORD õhukese polümeerikattega tablett 0,5 mg N30 ja  ENTECAVIR 
ACCORD õhukese polümeerikattega tablett 1mg N30;
- formoterool + beklometasoon; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud 
hinnakokkulepe, on FOSTER inhalatsiooniaerosool/ lahus 6mcg+200mcg/doos N180 
ja AFORBE inhalatsiooniaerosool, lahus, 6mcg+ 100mcg/annus, N120;
- levodopa+karbidopa; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud 
hinnakokkulepe, on  SINEMET 25/250 tablett 250mg+25mg N100 ja SINEMET 25/100 
tablett 100mg+25mg N60 (teisese müügiloahoidja ravim);
- nitrofurantoiin; ravimpreparaat, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, 
on MAGROMAG toimeainet modifitseeritult vabastav kõvakapsel 100mg N20;
- ustekinumab; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
UZPRUVO süstelahus süstlis 45mg/0,5ml N1, UZPRUVO süstelahus süstlis 90mg/ml 
N1, PYZCHIVA süstelahus süstlis 45mg/0,5ml N1 ja PYZCHIVA süstelahus süstlis 
90mg/ml N1;

Lisatakse uued ravimpreparaadid ja/või arvutatakse uued piirhinnad järgmiste 
toimeainete gruppides:

- abirateroon; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
ABIRATERONE STADA õhukese polümeerikattega tablett 500mg N60 ja ABIRATERONE 
OLAINFARM õhukese polümeerikattega tablett 500mg N60;
- adalimumab; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
HYRIMOZ süstelahus pen-süstlis 40mg/0,4ml N2, HYRIMOZ süstelahus süstlis 
40mg/0,4ml N2, YUFLYMA süstelahus pen-süstlis 40mg/0,4ml  0,4ml N2 ja 
YUFLYMA süstelahus pen-süstlis 80mg/0,8ml  0,8ml N1;
- alfusosiin; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
ALFUZOSIN - TEVA tablett 10mg N30 ja XATRAL SR toimeainet prolongeeritult 
vabastav tablett 10mg N30 (teisese müügiloahoidja ravim);
- atorvastatiin+esetimiib (10, 20 ja 40mg); ravimpreparaadid, mille kohta on 
sõlmitud hinnakokkulepe, on ATORVASTATIN/EZETIMIBE TEVA õhukese 
polümeerikattega tablett 10mg+10mg N30, ATORVASTATIN/EZETIMIBE TEVA õhukese 
polümeerikattega tablett 20mg+10mg N30 ja ATORVASTATIN/EZETIMIBE TEVA 
õhukese polümeerikattega tablett 40mg+10mg N30;
- atorvastatiin+esetimiib (80mg); ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud 
hinnakokkulepe, on TORZELIP tablett 80mg+10mg N30 (teisese müügiloahoidja 
ravim) ja ATORVASTATIN/EZETIMIBE TEVA õhukese polümeerikattega tablett 
80mg+10mg N30;
- dabigatraan; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
GRIBERO kõvakapsel 110mg N60, GRIBERO kõvakapsel 150mg N60, DABIGATRAN 
ETEXILATE VIATRIS kõvakapsel 110mg N60 ja DABIGATRAN ETEXILATE VIATRIS 
kõvakapsel 150mg N60;
- estsitalopraam; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, 
on, ESCITALOPRAM GRINDEKS õhukese polümeerikattega tablett 10mg N28 ja 
ESCITALOPRAM GRINDEKS õhukese polümeerikattega tablett 20mg N28;
- fluvastatiin; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
FLUVASTATIN ACTAVIS toimeainet prolongeeritult vabastav tablett 80 mg N28 ja 
LESCOL XL toimeainet prolongeeritult vabastav tablett 80 mg N28 (teisese 
müügiloahoidja ravim);
- gliklasiid; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
GLICLAZIDE ACTAVIS toimeainet modifitseeritult vabastav tablett 60mg N6, 
GLICLAZIDE KRKA toimeainet modifitseeritult vabastav tablett 30mg N60, 
GLICLAZIDE KRKA toimeainet modifitseeritult vabastav tablett 60mg N60 ja 
DIAPREL MR 60MG toimeainet modifitseeritult vabastav tablett  60mg N60 
(teisese müügiloahoidja ravim);
- memantiin; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
MEMANTINE GRINDEKS õhukese polümeerikattega tablett 10mg N60, MEMANTINE 
GRINDEKS õhukese polümeerikattega tablett 10mg N30, MEMANTINE RATIOPHARM 
õhukese polümeerikattega tablett 10mg N28, MEMANTINE RATIOPHARM õhukese 
polümeerikattega tablett 10mg N56, MANTOMED õhukese polümeerikattega tablett 
10mg N28, MANTOMED õhukese polümeerikattega tablett 10mg N56, MANTOMED 
õhukese polümeerikattega tablett 20mg N28, NEMDATINE õhukese 
polümeerikattega tablett 10mg N28 ja NEMDATINE õhukese polümeerikattega 
tablett 10mg N56;
- mesalasiin; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
PENTASA toimeainet prolongeeritult vabastav tablett 500mg N100, PENTASA 1 G 
toimeainet prolongeeritult vabastavad graanulid 1g N50,  PENTASA 2 G 
toimeainet prolongeeritult vabastavad graanulid 2g N60 ja PENTASA 4 G 
toimeainet prolongeeritult vabastavad graanulid 4g N30;
- pasopaniib; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe on 
PAZOPANIB ACCORD õhukese polümeerikattega tabletid 200 mg N30, PAZOPANIB 
ACCORD õhukese polümeerikattega tabletid 400mg N30 ja PAZOPANIB ACCORD 
õhukese polümeerikattega tabletid 400mg N60;
- perindopriil+amlodipiin+indapamiid; ravimpreparaadid, mille kohta on 
sõlmitud hinnakokkulepe on CO-AMLESSA NEO tablett 5mg+1,25mg+5mg N90, 
CO-AMLESSA NEO tablett 10mg+2,5mg+5mg N90 ja CO-AMLESSA NEO tablett 
10mg+2,5mg+10mg N90;
- ramipriil; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
RAMIPRIL ACTAVIS 5MG tablett 5mg N28, RAMIPRIL ACTAVIS 10MG tablett 10mg 
N28, RAMIPRIL ACTAVIS 5MG tablett 5mg N90, RAMIPRIL ACTAVIS 10MG tablett 
10mg N90, CARDACE tablett 10mg N56, CARDACE tablett 5mg N56 ja CARDACE 
tablett 5mg N98;
- rivaroksabaan; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe on 
RIVAROXABAN VIATRIS õhukese polümeerikattega tablett 20mg N28 ja RIVAROXABAN 
VIATRIS õhukese polümeerikattega tablett 10mg N28;
- tamsulosiin; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
TAMSULOSIN AUXILIA toimeainet modifitseeritult vabastav kõvakapsel 0,4mg 
N30, TAMSULOSIN AUXILIA toimeainet modifitseeritult vabastav kõvakapsel 
0,4mg N60, TANYZ ERAS 0,4MG toimeainet prolongeeritult vabastav tablett 
0,4mg N30, FLOSIN toimeainet modifitseeritult vabastav kõvakapsel 0,4mg N30 
ja FLOSIN toimeainet modifitseeritult vabastav kõvakapsel 0,4mg N100;
- teriflunomiid; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, 
on TERIFLUNOMIDE ZENTIVA õhukese polümeerikattega tablett 14mg N28, BOXARID 
õhukese polümeerikattega tablett 14mg N28 ja TERIFLUNOMIDE ACCORD õhukese 
polümeerikattega tablett 14mg N28;

Arvutatakse uued piirhinnad või sõlmitakse uued hinnakokkulepped järgmiste 
toimeainete gruppides, kus ravimite hinnad on muutunud:
- aselahiinhape; ravimpreparaat, mille osas on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
SKINOREN kreem 200mg 1g/ 30g N1;
atorvastatiin; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
ATORVASTATIN ZENTIVA 20MG õhukese polümeerikattega tablett 20mg N30 ja 
ATORVASTATIN ZENTIVA 20MG õhukese polümeerikattega tablett 20mg N90;
- beetametasoon+fusiidhape; ravimpreparaat, mille kohta on sõlmitud 
hinnakokkulepe, on FUCICORT  kreem 1mg/g + 20mg 20g N1 (teisese 
müügiloahoidja ravim);
- deksametasoon (silmatilgad); ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud 
hinnakokkulepe, on OFTAN DEXA silmatilgad 0,1% 5ml ja DEXAGEL silmageel 
(0,985mg/1g) 5mg  N1;
- desogestreel+etünüülöstradiool; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud 
hinnakokkulepe, on REGULON tablett 0,15+0,03mg N21x3 ja NOVYNETTE õhukese 
polümeerikattega tablett 0,15+0,02mg N63 (teisese müügiloahoidja ravim);
- gabapentiin; ravimpreparaadid, mille kohta on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
GABAPENTIN ACCORD kõvakapsel 300mg N50, GABAPENTIN ACCORD kõvakapsel 400mg 
N50, GABAGAMMA 400 MG kapsel 400 mg N50 ja GABAGAMMA 300 MG kõvakapsel 300 
mg N50;
- hüdroksükarbamiid; ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud hinnakokkulepe 
on HYDREA kõvakapsel 500mg N100 ja HYDREA kapsel 500mg N100 (teisese 
müügiloahoidja ravim);
- hüdroksüklorokviin; ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud 
hinnakokkulepe on PLAQUENIL õhukese polümeerikattega tablett 200mg N60 ja 
PLAQUENIL õhukese polümeerikattega tablett 200mg N30;
- imikute toitesegu; preparaat, mille osas on sõlmitud hinnakokkulepe on 
APTAMIL PREMATIL pulber 400 g;
- kaltsipotriool+beetametasoon; ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud 
hinnakokkulepe, on CABEMET salv  0,5mg+50mcg /1g 60g N1 ja ENSTILAR nahavaht 
0,5mg+50mcg/1 g 60g N1;
- levodopa+benserasiid; ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud 
hinnakokkulepe, on MADOPAR tablett 200/50mg N100 ja MADOPAR tablett 200/50mg 
N100 (teisese müügiloahoidja ravim);
- levotsetirisiin; ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud hinnakokkulepe, 
on CEZERA õhukese polümeerikattega tablett 5mg N30 ja XYZAL õhukese 
polümeerikattega tablett 5mg N30 (teisese müügiloahoidja ravim);
- mebendasool; ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
VERMOX 100 MG tablett 100mg N6 (teisese müügiloahoidja ravim) ja 
MEBENDAZOLE-GRINDEKS  tablett 100mg N6;
- mükofenoolhape; ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud hinnakokkulepe, 
on MYFENAX õhukese polümeerikattega tablett 500mg N50, MYFORTIC 
gastroresistentne tablett 360mg N120 ja CELLCEPT õhukese polümeerikattega 
tablett  500mg N50 (teisese müügiloahoidja ravim);
- piratsetaam; ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
NOOTROPIL õhukese polümeerikattega tablett 800mg N90 ja NOOTROPIL õhukese 
polümeerikattega tablett 800mg N60 (teisese müügiloahoidja ravimid);
- pregabaliin; ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud hinnakokkulepe, on 
PRAGIOLA kõvakapsel 75mg N14, PRAGIOLA kõvakapsel 75mg N56, PRAGIOLA 
kõvakapsel 150mg N56, PRAGIOLA kõvakapsel 300mg N14, PRAGIOLA kõvakapsel 
150mg N56 (teisese müügiloahoidja ravim), PRAGIOLA kõvakapsel 150mg N56 
(teisese müügiloahoidja ravim), PREGABALIN ZENTIVA kõvakapsel 75mg N14, 
PREGABALIN ZENTIVA kõvakapsel 75mg N56, PREGABALIN ZENTIVA  kõvakapsel 150mg 
N14, PREGABALIN ZENTIVA  kõvakapsel 150mg N56, SIRANALEN kõvakapsel 75mg 
N56, SIRANALEN kõvakapsel 150mg N56, SIRANALEN kõvakapsel 300mg N14, BRIEKA 
kõvakapsel 150mg N56 ja BRIEKA kõvakapsel 75mg N56;
- tisanidiin; ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud hinnakokkulepe on 
SIRDALUD tablett 2mg N30 ja SIRDALUD tablett 2mg N30 (teiseste 
müügiloahoidjate ravimid);
- tikagreloor; ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud hinnakokkulepe on 
ATIXARSO õhukese polümeerikattega tablett 90mg N56 ja TILOBRASTIL  õhukese 
polümeerikattega tablett 90mg N56;
- tsefuroksiim; ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud hinnakokkulepe on 
AXETINE õhukese polümeerikattega tablett 250mg N10, AXETINE õhukese 
polümeerikattega tablett 500 mg N10, AXETINE õhukese polümeerikattega 
tablett 500 mg N14, FUROCEF õhukese polümeerikattega tablett 500mg N10 ja 
FUROCEF õhukese polümeerikattega tablett 500mg N14;
- tsetirisiin (suukaudsed tilgad); ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud 
hinnakokkulepe on ZYRTEC suukaudsed tilgad, lahus 10mg 1ml 20ml N1 ja ZYRTEC 
suukaudsed tilgad, lahus 10mg 1ml 20ml N1 (teiseste müügiloahoidjate 
ravimid);
- venlafaksiin; ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud hinnakokkulepe on 
ALVENTA toimeainet prolongeeritult vabastav kõvakapsel 150 mg N30, ALVENTA 
toimeainet prolongeeritult vabastav kõvakapsel 150 mg N30 (teiseste 
müügiloahoidjate ravimid), VENLAFAXIN MEDOCHEMIE XR 75 toimeainet 
prolongeeritult vabastav kõvakapsel 75mg N28, VENLAFAXIN MEDOCHEMIE XR 150 
toimeainet prolongeeritult vabastav kõvakapsel 150mg N28, VENLAGAMMA 
toimeainet prolongeeritult vabastav kõvakapsel 75 mg N30 ja VENLAGAMMA 
toimeainet prolongeeritult vabastav kõvakapsel 150 mg N30;
- östradiool (vaginaalne); ravimpreparaadid, mille osas on sõlmitud 
hinnakokkulepe on VAGIRUX vaginaaltablett 10mcg N18 ja VAGIFEM 
vaginaaltablett 10mcg N18.

Täiendava teabe saamiseks palume pöörduda allpool toodud meiliaadressil.
Liina Siirus
Peaspetsialist
Ravimite ja meditsiiniseadmete osakond
Tervisekassa
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]